13 Superleuke reisboeken om (jezelf) cadeau te geven

Reisboeken zijn niet alleen prachtig om doorheen te bladeren, vaak met schitterende reisfoto’s, ze helpen je ook bij het voorbereiden van je reis. Voor elk type reiziger en voor elke leeftijd is er tegenwoordig wel een mooi en inspirerend reisboek verkrijgbaar. Als echte reisfanaten laten wij ons graag inspireren door mooie reisboeken vol met bijzondere bestemmingen, heerlijke recepten, gekke weetjes, handige tips en grappige verhalen. Wij hebben 13 superleuke boeken over reizen voor je op een rijtje gezet die een uniek cadeautje zijn voor jezelf of je reislustige vrienden en familieleden! Leuk voor de feestdagen!

1. Take a break | Ontdek jouw ultieme buitenland-break

Wil jij heel graag voor langere tijd naar het buitenland? Om daar te studeren, een cursus te doen, stage te lopen, te werken of om rond re reizen? Wil je er heel graag tussenuit, maar heb je geen idee waar te beginnen? Ontdek met dit boek jouw ultieme buitenland-break! Take a break van Sara van Geloven zet de beste bestemmingen voor een wereldreis, sabbatical of tussenjaar op een rij, helpt je om jouw ideale invulling te kiezen én geeft je de handvatten om binnen een jaar weg te kunnen. Inclusief een concreet spaarplan waar je echt wat aan hebt en interviews met inspirerende reizigers die je voor zijn gegaan.

Take a break kopen >>

sara van geloven - take a break

2. Smartphoto | fotograferen met je smartphone

Tegenwoordig heb je helemaal geen fancy camera meer nodig om de allermooiste reisfoto’s te schieten. Met je smartphone maak je namelijk gemakkelijk supermooie foto’s die in veel gevallen echt niet onderdoen voor de kiekjes die je met een grote logge camera schiet. Met dit toffe smartphone fotografieboek leer je hoe je je het beste resultaat haalt uit de camera van je smartphone. Je fotografie skills worden naar een hoger niveau getild, doordat alle belangrijke facetten op een heldere manier uitgelegd worden. Onderwerpen als belichting, compositie en handige tools om je foto’s te bewerken komen allemaal aan bod.

Smartphone fotografie boek kopen >>

Smartphone-fotografie-boek-fb

3. Backpack bestemmingen | reisvoorbereiding van je backpack trip

Of je nu voor het eerst gaat backpacken, juist een ervaren reiziger bent, low-budget reist of juist van wat meer luxe houdt, voor ieder type backpacker is backpack bestemmingen het perfecte cadeautje. Met maar liefst 23 mooie en inspirerende reisroutes voor het volgende backpack avontuur is dit mooie boek een absolute winnaar. Het boek biedt praktische tips, handige routes, inspiratie en reisverhalen die je helpen bij het plannen en de reisvoorbereiding van je volgende backpack trip.

Backpack bestemmingen kopen >>

backpack-bestemmingen-

4. Reishonger | kookboek met wereldgerechten

Eten is een belangrijk onderdeel van reizen. De gerechten die je tijdens je reizen eet vertellen vaak verhalen over de cultuur, natuur en de levensstijl van mensen. De manier waarop gegeten wordt, brengt je vaak letterlijk dichter bij de cultuur van de bestemming waarin je je begeeft. Met het reishonger kookboek haal je de hele wereld in huis en leer je als een echte local de lekkerste gerechten bereiden. Reishonger is het mooiste souvenirtje wat je jezelf of je reisvrienden kunt geven, want de heerlijke geuren en smaken brengen geheid mooie herinneringen naar boven aan die ene vakantie. Of, als je graag inspiratie op wilt doen voor toekomstige bestemmingen, dan is dit een fantastisch cadeau voor een eerste kennismaking met de landen op jouw bucketlist.

Reishonger kookboek kopen >>

reishonger-kookboek-wereldgerechten

5. Pinnen in Mongolië | handboek voor de beginnende backpacker

Het boek Pinnen in Mongolië, en andere oplosbare reisongemakken van Liesbeth Rasker is dé backpackgids voor de beginnende reiziger. Het compacte handboek helpt je bij de reisvoorbereiding, maar lost ook problemen op die je tijdens het reizen tegen kunt komen. Wie op het punt staat voor het eerst een (verre) reis te maken zal veel nuttige tips uit dit handzame boekje halen.

Pinnen in Mongolië kopen >>

handboek voor backpackers

6. We like Bali | Dé Bali reisgids met meer dan 300 hotspots

Het mooi vormgegeven boek We like Bali van Pris & Eve is dé reisgids voor wie naar Bali gaat en zoveel mogelijk van het prachtige eiland wil ontdekken. Het boek staat bomvol gave hotspots, hidden gems en must-do’s voor Bali. Naast dromerige foto’s vind je in de reisgids ook handige dag-tot-dag reisroutes, een paklijst, praktische tips en informatie over de verschillende plaatsen waar je kunt verblijven op Bali en de omliggende eilanden (Flores, Gili- en Nusa-eilanden). Het boek bevat meer dan 300 topadressen voor het eiland én een Bali-bucketlist!

We like Bali kopen >>

Reisgids We like Bali

7. Solo reizen | Reisinspiratie voor wie alleen op reis gaat

Het prachtig vormgegeven boek Solo reizen van Liesbeth Rasker is een must-have voor iedereen die alleen op reis wil en net dat duwtje in de rug nodig heeft. Maar ook is het een geweldig boek voor iedere soloreiziger die inspiratie zoekt voor zijn of haar volgende reisbestemming. Leuk aan Solo reizen is de opbouw van het boek. De eerste hoofdstukken zijn gewijd aan bestemmingen dichtbij huis en breiden zich steeds verder uit via Europese bestemmingen als Zweden, Ibiza en Parijs naar verre bestemmingen als Costa Rica, Thailand en Sri Lanka. Liesbeth Rasker inspireert met haar boek iedereen die graag wil reizen, maar geen reisbuddy heeft om dit avontuur mee te delen.

boek solo reizen, liesbeth rasker

8. Outdoor handboek | Survivaltips voor buitensporters

Wanneer je op zoek bent naar hét cadeau voor avonturiers dan is het Outdoor handboek precies wat je zoekt. Overleven in de wildernis is niet voor watjes, maar met dit superhandige handboek wordt het je wel een stukje gemakkelijker gemaakt. Onderwerpen als vuur maken, een schuilplaats in het bos bouwen, water filteren en het echte overleven in de jungle komen allemaal aan bod. Vol met slimme en grappige tips ga je met deze survival guide op pad. Dus ken jij een echte buitensporter die bijvoorbeeld meerdaagse hikes maakt, op fietsvakantie gaat of graag in de wildernis kampeert: dit is de gift waar ze je ontzettend dankbaar voor zullen zijn!

Outdoor handboek kopen >>

outdoor-survival-boek-tips

9. Van Terschelling tot Timboektoe | € 20,99

Wil jij op reis met kinderen, dan is ‘Van Terschelling tot Timboektoe’ een leuk en inspirerend boek! In het boek worden 25 verhalen verteld over reizen met kinderen. Of dat nu dichtbij huis of ver weg is.  Niet alleen lezen de korte verhalen heerlijk weg en brengen ze vaak een glimlach op je gezicht, de verhalen geven ook inspiratie voor jouw volgende avontuur met kinderen. In het boek vind je bestemmingen voor avonturiers, cultuursnuivers, rustzoekers en levensgenieters, voor ieder gezin wat wils dus! Bij ieder verhaal worden enkele tips gegeven over de betreffende reisbestemming.

Van Terschelling tot Timboektoe kopen >>

op-reis-met-kinderen-boek

10. Bucketlist boek voor op reis | 250 bucketlist ervaringen

In dit toffe, grappige en originele bucketlist boek voor op reis vind je 250 bucketlist ervaringen voor op reis. Het boek is zo samengesteld dat je er ook in kunt schrijven. Je kunt dus aantekeningen in het boek zelf neerkrabbelen of bucketlist items afstrepen wanneer je ze gedaan hebt. Heb bucketlist boek daagt je uit een beetje uit je comfortzone te gaan en inspireert je nieuwe ervaringen op te doen. Dit boek is het perfecte cadeau voor iedere reisliefhebber!

Bucketlist boek voor op reis kopen >>

het-bucketlistboek-op-reis

Nu ook verkrijgbaar: Het bucketlistboek voor een groenere wereld met 150 tips voor een duurzamer leven.

11. Kinderatlas | de leukst atlas voor kinderen (en volwassenen)

Voor de kleinste reizigers is deze kinderatlas een hele waardevolle aankoop. De atlas staat bomvol met mooie en grappige illustraties die kinderen op spelenderwijs inzicht geven in allerlei mooie bestemmingen in de wereld. De kinderatlas staat vol met toffe weetjes en is erg handig voor gezinnen die zich voorbereiden op een mooie reis. De illustraties in de atlas leren kinderen alles over bestemmingen binnen én buiten Europa. Uit ervaring weten we dat de kinderatlas niet alleen een hit bij kinderen is, ook volwassenen raken niet uitgekeken in deze kinderatlas!

Kinderatlas kopen >

kinderatlas-fb

12. The Adventure Book | al je reisherinneringen in één travel journal

Al je reizen op unieke wijze vastleggen in een reis(dag)boek, dat kan met The Adventure Book! Dit reisdagboek gaat verder dan alleen een mooie cover. Alle 195 landen in de wereld hebben namelijk een plekje in dit prachtige travel journal. Per bestemming kun jij jouw favoriete herinneringen noteren, inplakken of zelfs tekenen. Door de jaren heen ontstaat er zo een waardevol boek vol reisherinneringen van al jouw bezochte landen. Ook bevat het notebook een aantal leuke uitdagingen om jouw horizon te verbreden of bestemmingen te bezoeken die je nooit eerder overwogen hebt! Dit travel journal is het ideale reisdagboek voor mensen die geen lange verhalen willen schrijven, maar wel al hun favoriete reisherinneringen op één plek willen verzamelen.

The Adventure Book kopen >>

the-adventure-book-fb

13. Friendship book for backpackers | Vriendenboek voor reizigers

Ga je backpacken, een mooie wereldreis maken of op een gave solotrip? Dan is het Friendship book for backpackers een uitkomst. Vaak ontmoet je tijdens dit soort reizen zo ontzettend veel mensen en voeg je deze toe op social media, maar jaren later ben je eigenlijk vergeten waarvan je ze ook alweer kende of wat je met ze hebt meegemaakt. Om al die bijzondere en unieke herinneringen vast te leggen is dit vriendenboekje voor op reis een uitkomst.

friendship-book-backpackers-fb

De leukste reisboeken bij ikwilmeerreizen.nl

Bovenstaande reisboeken verkopen we allemaal in onze eigen travelshop. Hier verzamelen we originele cadeaus, handige travelgear en inspirerende reisboeken. Elk afzonderlijk product wordt uitgebreid door ons getest en gekeurd. En is een product 100% geschikt bevonden, dan wordt hij aan onze collectie toegevoegd. Een verzameling van producten voor en door reizigers dus. We noemen het daarom ook wel een shop vol testwinnaars.

Bekijk ons volledige assortiment reisboeken en reisdagboeken >>

+ There are no comments

Add yours