8 Superleuke reisboeken

Reisboeken zijn niet alleen prachtig om doorheen te bladeren, vaak met schitterende reisfoto’s, ze helpen je ook bij het voorbereiden van je reis. Voor elk type reiziger en voor elke leeftijd is er tegenwoordig wel een mooi en inspirerend reisboek verkrijgbaar. Als echte reisfanaten laten wij ons graag inspireren door mooie reisboeken vol met bijzondere bestemmingen, heerlijke recepten, gekke weetjes, handige tips en grappige verhalen. Wij hebben 8 superleuke boeken over reizen voor je op een rijtje gezet die een uniek cadeautje zijn voor jezelf of je reislustige vrienden en familieleden! Reisboeken die wat ons betreft niet in je boekenkast mogen ontbreken.

1. Smartphoto | fotograferen met je smartphone

Tegenwoordig heb je helemaal geen fancy camera meer nodig om de allermooiste reisfoto’s te schieten. Met je smartphone maak je namelijk gemakkelijk supermooie foto’s die in veel gevallen echt niet onderdoen voor de kiekjes die je met een grote logge camera schiet. Met dit toffe smartphone fotografieboek leer je hoe je je het beste resultaat haalt uit de camera van je smartphone. Je fotografie skills worden naar een hoger niveau getild, doordat alle belangrijke facetten op een heldere manier uitgelegd worden. Onderwerpen als belichting, compositie en handige tools om je foto’s te bewerken komen allemaal aan bod.

Smartphone fotografie boek kopen >>

Smartphone-fotografie-boek-fb

2. Reishonger | kookboek met wereldgerechten

Eten is een belangrijk onderdeel van reizen. De gerechten die je tijdens je reizen eet vertellen vaak verhalen over de cultuur, natuur en de levensstijl van mensen. De manier waarop gegeten wordt, brengt je vaak letterlijk dichter bij de cultuur van de bestemming waarin je je begeeft. Met het reishonger kookboek haal je de hele wereld in huis en leer je als een echte local de lekkerste gerechten bereiden. Reishonger is het mooiste souvenirtje wat je jezelf of je reisvrienden kunt geven, want de heerlijke geuren en smaken brengen geheid mooie herinneringen naar boven aan die ene vakantie. Of, als je graag inspiratie op wilt doen voor toekomstige bestemmingen, dan is dit een fantastisch cadeau voor een eerste kennismaking met de landen op jouw bucketlist.

Reishonger kookboek kopen >>

reishonger-kookboek-wereldgerechten

3. Backpack bestemmingen | reisvoorbereiding van je backpack trip

Of je nu voor het eerst gaat backpacken, juist een ervaren reiziger bent, low-budget reist of juist van wat meer luxe houdt, voor ieder type backpacker is backpack bestemmingen het perfecte cadeautje. Met maar liefst 23 mooie en inspirerende reisroutes voor het volgende backpack avontuur is dit mooie boek een absolute winnaar. Het boek biedt praktische tips, handige routes, inspiratie en reisverhalen die je helpen bij het plannen en de reisvoorbereiding van je volgende backpack trip.

Backpack bestemmingen kopen >>

backpack-bestemmingen-

4. Bucketlist boek voor op reis | 250 bucketlist ervaringen

In dit toffe, grappige en originele bucketlist boek voor op reis vind je 250 bucketlist ervaringen voor op reis. Het boek is zo samengesteld dat je er ook in kunt schrijven. Je kunt dus aantekeningen in het boek zelf neerkrabbelen of bucketlist items afstrepen wanneer je ze gedaan hebt. Heb bucketlist boek daagt je uit een beetje uit je comfortzone te gaan en inspireert je nieuwe ervaringen op te doen. Dit boek is het perfecte cadeau voor iedere reisliefhebber!

Bucketlist boek voor op reis kopen >>

het-bucketlistboek-op-reis

5. Caravanity camping kookboek | Verrassende recepten voor op de camping

Met meer dan 70 verrassende recepten is het Caravanity camping kookboek een must-have voor elke kampeerliefhebber. Het boek staat boordevol inspiratie met heerlijke recepten te bereiden op één of twee gaspitjes. De gerechten zijn simpel te bereiden, overheerlijk en supersnel klaar. Het boek ontneemt je ieder excuus om ’s avonds iets te halen bij de plaatselijke snackbar.

Caravanity camping kookboek kopen >>

caravanity

6. Outdoor handboek | Survivaltips voor buitensporters

Wanneer je op zoek bent naar hét cadeau voor avonturiers dan is het Outdoor handboek precies wat je zoekt. Overleven in de wildernis is niet voor watjes, maar met dit superhandige handboek wordt het je wel een stukje gemakkelijker gemaakt. Onderwerpen als vuur maken, een schuilplaats in het bos bouwen, water filteren en het echte overleven in de jungle komen allemaal aan bod. Vol met slimme en grappige tips ga je met deze survival guide op pad. Dus ken jij een echte buitensporter die bijvoorbeeld meerdaagse hikes maakt, op fietsvakantie gaat of graag in de wildernis kampeert: dit is de gift waar ze je ontzettend dankbaar voor zullen zijn!

Outdoor handboek kopen >>

outdoor-survival-boek-tips

7. Kinderatlas | de leukst atlas voor kinderen (en volwassenen)

Voor de kleinste reizigers is deze kinderatlas een hele waardevolle aankoop. De atlas staat bomvol met mooie en grappige illustraties die kinderen op spelenderwijs inzicht geven in allerlei mooie bestemmingen in de wereld. De kinderatlas staat vol met toffe weetjes en is erg handig voor gezinnen die zich voorbereiden op een mooie reis. De illustraties in de atlas leren kinderen alles over bestemmingen binnen én buiten Europa. Uit ervaring weten we dat de kinderatlas niet alleen een hit bij kinderen is, ook volwassenen raken niet uitgekeken in deze kinderatlas!

Kinderatlas kopen >

kinderatlas-fb

8. The Adventure Book | al je reisherinneringen in één travel journal

Al je reizen op unieke wijze vastleggen in een reis(dag)boek, dat kan met The Adventure Book! Dit reisdagboek gaat verder dan alleen een mooie cover. Alle 195 landen in de wereld hebben namelijk een plekje in dit prachtige travel journal. Per bestemming kun jij jouw favoriete herinneringen noteren, inplakken of zelfs tekenen. Door de jaren heen ontstaat er zo een waardevol boek vol reisherinneringen van al jouw bezochte landen. Ook bevat het notebook een aantal leuke uitdagingen om jouw horizon te verbreden of bestemmingen te bezoeken die je nooit eerder overwogen hebt! Dit travel journal is het ideale reisdagboek voor mensen die geen lange verhalen willen schrijven, maar wel al hun favoriete reisherinneringen op één plek willen verzamelen.

The Adventure Book kopen >>

the-adventure-book-fb

De leukste reisboeken bij ikwilmeerreizen.nl

Bovenstaande reisboeken verkopen we allemaal in onze eigen travelshop. Hier verzamelen we originele cadeaus, handige travelgear en inspirerende reisboeken. Elk afzonderlijk product wordt uitgebreid door ons getest en gekeurd. En is een product 100% geschikt bevonden, dan wordt hij aan onze collectie toegevoegd. Een verzameling van producten voor en door reizigers dus. We noemen het daarom ook wel een shop vol testwinnaars.

Bekijk ons volledige assortiment reisboeken en reisdagboeken >>